Ana içeriğe atla

Yüzme Bilmeyenler Yaşadı ! - Good News For Non-Swimmers !

Ölü Deniz ( Lut Gölü )


Tarihî mekânlarıyla ün salan Ürdün’de görülmesi gereken yerlerin başında, dünyadan çok sayıda insanın şifa için uğradığı Ölü Deniz (Lût Gölü) geliyor. 


Ölü Deniz, dünyanın en alçak noktası ve deniz seviyesinden 400 metre daha aşağıdadır. Ku­zey­-gü­ne­y ara­sı 74, do­ğu-ba­tı ara­sı 16 km’dir. Ala­nı 930 km2 derinliği de 400 metredir.

Denizin tuzluluk oranı % 30 civarında. Akdeniz’den 8.6 defa daha tuzlu. Denizin üzerinde kitap, gazete veya dergi rahatlıkla okunabiliyor. 

dead sea

Denizin genel görüntüsü dışında çevre görüntüsü kısmen Pamukkale’yi andırıyor. Etrafında yeterince tesis ve otel bulmak mümkün. Ölü Deniz’in suyu; magnezyum, sodyum, potasyum, kalsiyum, bromid, iyodin, selenyum, sülfür, manganez ve benzeri 29 çeşit mineral barındırmakta.

dead sea



Ölü Deniz, Kur’ân-ı kerîm’de Lût kavmi olarak, eski Ahit’te de Sodom ve Gomore kentlerinin yıkılması olarak geçiyor. Bugün Lût Gölü diğer ismiyle Ölü Deniz’in yarısı İsrail, yarısı Ürdün tarafında kalıyor. İsteseniz de batamayacağınız bu deniz içinde hiçbir canlı yaşamıyor. Deniz suyu potasyum kaynağı olduğundan kilo vermede, streste, romatizmada kullanılıyor. Ayrıca kan dolaşımını hızlandırıcı, cildi pürüzsüz hâle getirici, toksinleri atıcı, vücuda dinçlik verici, hücre yenileyici, yağ tabakasını eritici özelliklerinin yanı sıra sedef hastalığına iyi geldiği, uzmanlar tarafından bildiriliyor. Ölü Deniz’in bu şifalı suyu, 2.000 yıldan da önceki zamanlara dayanan bir şöhrete sahip.


dead sea

dead sea



Yorumlar

  1. Bende gitmiştim Lut gölüne vee beni gerçeten çok etkilemişti.Bir şey sormak istiyorum burada nasıl yazar olunuyor acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim bölümündeki formu doldurmanız yeterli.Site yönetimi size geri dönecektir.

      Sil
    2. Tamam tesekkur ederim

      Sil
  2. Lut Gölü'nü zararlı, radyasyon içeren bir yer olarak düşünmüştüm. Meğer şifa kaynağıymış. Yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Ben de öyle olduğunu sanıyordum.Doğrusunu öğrenince paylaşmak istedim.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yaparak bize yardımcı olursanız çok memnun oluruz. Şimdiden teşekkürler