Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ekim 19, 2014 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Düz Dar Etek Kalıbı Çizimi

Öncelikle lazım olacak malzemeleri ve bilgileri edinelim  Parşömen kağıdı, A4 kağıdı, cetvel , riga cetveli , kağıt makası , mezura , kalem Bel ölçüsü = 70 cm  Kalça ölçüsü = 94 cm  Kalça düşüklüğü = 20 cm Etek boyu = 55 cm Arka Kalça Hattı Uzunluğu Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) + 1 =  24,5 cm =(94/4)+1 = 24,5 cm Ön Uzunluk Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) - 1= 22,5 cm =(94/4)-1 = 22,5 cm Pens Hesaplaması Kural: (Kalça Ölçüsü - Bel Ölçüsü) / 2 = 12 cm   =( 94 – 70 ) / 2 = 12 cm 12 yi kural dahilinde 4 parçaya ( Ön , Ön Yan , Arka Yan , Arka   ) dağıtıyoruz. Kural 1: En az pens Önde , En fazla Yanlarda , Fazla Arkada olmalı. Kural 2: Ön Yan ve Arka Yan eşit olmalı. (Ön Yan = Arka Yan) Oranlar isteğe bağlı değişebilir, önemli olan kurallara uymasıdır. Uygulama : Anlaşılması kolay olsun diye A4 kağıdına eşel cetveli ile çizdim.Aynı şekilde parşömen kağıdına uygulayarak kalıbınızı çıkarabilirsiniz. Eşel cetveli: Dikiş malz

Aracınız kışa hazır mı?

Havalar her geçen gün soğuyor... Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerimizde kar yağışı uyarısı bile yapıldı.. Geç kalmadan aracınızın kışlık bakımlarını yaptırın.. Bakımları ihmal etmek soğuk kış günlerinde aracınızla ilgili ciddi sorunlar yaşamanıza sebep olabilir. Yapılacak işlemleri kısaca şöyle sıralayabiliriz: Akü: *Soğuk hava aracın çalışmasını güçleştirir ve akünün gücüne daha çok ihtiyaç duyulur. Akünüzü mutlaka kontrol ettirin. Antifriz Seviyesi:  *Motor soğutma suyunun ve silecek suyunun donmaması için ayrıca sistemin kireçlenmesini önlemek için antifriz seviyesini kontrol ettirin. Kışlık Lastik: *Yere sağlam basmak için kışlık lastik kullanın. Ülkemizde Ekim-Kasım aylarından Nisan-Mayıs aylarına kadar asfalt soğuk kaldığından bu süreçte kışlık lastik kullanılmalıdır. *Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C 'ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır.Kış lastiklerinin ise özel profillerinin yanısıra, üretild

Sülfürlü Bakır Mineralleri

Bakır, çoğunlukla elektronik devrelerde iletken olarak kullanılan, sünekliliğe meyilli ve korozyonla aşınmaya dayanımlı olan bir elementtir.  Doğada nadir olarak elementel halde bulunmakta, çoğunlukla sülfür ya da oksijen ile bileşik yapmaktadır. Bunların işleme metotlarını detaylı şekilde işlemeyeceğiz, ancak temel bir bilgi olarak sülfürlü bakır minerallerinin 1000 santigrat derece civarlarında ısıtılma teknikleriyle; oksitlilerin ise sülfirik asit solüsyonü ile işlenip bakır elementinin elde edildiğini söyleyebiliriz. Bu yazıda sadece doğadaki bazı sülfürlü bakır minerallerinin, sıklıkla rastlanılan fiziksel görünümleri ve özelliklerini  paylaşacağız. Sülfürlü Bakır Mineralleri Kalkopirit (Chalcopyrite): Elimde genel bir veri olmamakla birlikte, doğada en sıklıkla bulunan bakır mineralidir. Genel formulü CuFeS 2  'dir. En belirgin özelliği, hem mikroskop hem de gözde görünebilen soluk sarı rengidir. Metallik görünür, ışık geçirmez.  Şekil 1.  Sarı kalkopirit