Ana içeriğe atla

İlk Defa Başlayacaklar için Uçak Yolculuğu

İlk Defa Başlayacaklar için Uçak Yolculuğu

Merhaba, Bugün, uçak yolculuğu yapacaklar için genel bilgiler vermeye çalışacağız. 

Deneyimlerimizi aktarmya çalışacağız, gene de her türlü bilgiyi ucuş yapacağınız havayolundan almanız sizin için daha yararlı olur. Yapacağınız herhangi bir yanlıştıktan ötürü de sorumluluk kabul etmiyoruz.

-Uçuş süreci dört temel adımdan oluşur:

1. Havalimanına Geliş: Uçağınızın kalkış vaktinden; yurtiçi uçuşlar için en az iki saat, yurtdışı uçuşlar için en az 3-4 saat (pasaport kontrolü yüzünden) öncesinden havalimanına varmanızı tavsiye ederiz.

2. Giden Yolcu Girişi: Adı üstünde bulunduğunuz havalimanından başka yere gitmek isteyen yolcuların havalimanına girdiği yerdir. Bir çeşit x-ray cihazı ile vücut ve eşya taraması yapılır. Aramaya girmeden önce üstünüzde taşıdığınız her eşyayı, varsa, yedek bir çantaya atmanızı tavsiye ederiz. Bunun sebebi ise üst aramasında, elbise, ayakkabı ve gözlük hariç sanırım, hiçbir eşyayı üzerinizde taşımanıza izin verilmez. Yurtiçi uçuşlarda

3.Check-in ve bagaj teslimi: Havalimanının içerisine girdiniz, artık biletinizi teslim alıp bagajınızı uçağa teslim etme zamanı gelmiştir. O yüzden uçacağınız firmanın bagaj teslim gişesine gidip check-in işlerinizi yaptırmanız gerekir. Check-in işlemlerinizde uçak biletinizi alıp, uçaktaki koltuğunuzu seçeceksiniz. Daha sonra görevli, bagajınızı bantlı bir sistem ile bineceğiniz uçağa gönderecektir. Ayrıca, hem bagajınıza hem de biletinize, bir bagaj etiketi yerleştirecektir. İndiğinizde bu etiket yardımı ile bagajınızı takip edebilirsiniz. Ufak bir ipucu olsun diye, bagajınız üzerine adınızı yazmanız, ya da hatırlayacabileceğiniz bir işaret koymanız, uçaktan inip de bagajınızı almaya gittiğinizde onu tanıyabilmeniz açısından çok faydalı olabilir.

- Bagaj taşınması: Bagaj taşınması normalde belli bir ağırlığa kadar ücretsizdir. Bu ağırlık, havayolundan havayoluna değişmekle beraber, Türk menşeeli havayolları için maksimum 30 kg civarındadır. Siz gene de uçağın bagajı için 20 kilodan fazla taşımayın. Belki birlikte gideceğiniz bir akrabanız ya da yakın bir arkadaşınız varsa bu yükün bir kısmını onunla paylaşabilirsiniz. Uçağa vereceğiniz bagajınızda yırtık olmasın, ezilebilir ya da fermuarlıysa yırtık olmasın, çünkü içerisindeki eşyanız zarar görebilir ya da kaybolabilir.

Yurtiçi ve yurtdışı aktarmalı uçuş yapacaksanız, yani 2 veya daha fazla havalimanında aktarma yapacaksanız, biletinizi aldığınız havalimanına aktarmalar esnasında ne yapacağınızı ve bagajınızın aktarmalar esnasında nasıl taşınacağını muhakkak sorun. Özellikle, aktarmalı yurtdışı uçuşlarda, ikiden fazla havayolu kullanıyorsanız, bagajınızın bir havayolundan diğerine doğrudan aktarılmama riski olabilir ki, varacağınız yere geldiğinizde bagajınız farklı bir ülkede olmuş olabilir. Bagajınız kaybolmaz, ama onu yanınıza getirmeniz için bayağı uğraşmanız gerekmektedir. 

Ayrıyeten uçağın içerisinde bindiğiniz koltuğun üstünde, yanınıza alabileceğiniz, el bagajı kısmı vardır. Bunun ağırlığını tam bilmemekle beraber 8 kilo olduğunu tahmin ediyor, ve belli hacimsel ebatlarda olması gerektiğini biliyorum. Bu yüzden el bagajı ile ilgili detaylı bilgiyi gideceğiniz havayolu firmasına sormanızı tavsiye ederiz. Son olarak, el bagajında parfüm, deodorant, sıvı yiyecek, içecek, çakı gibi şeyler taşımanız muhtemelen yasaktır, onları koyacaksanız uçağın esas bagajınıza koymanızı tavsiye ederiz.

Eğer havayolu bavulunuzu kaybettiyse, her havalimanında bagaj kayıp kısmı vardır, oraya başvurabilirsiniz.

- Uçak Bileti: Uçak biletinizin üzerinde isminiz, uçuşunuzun numarası (örneğin CS 751, FA 1453, v.s.) uçuşa başlama saatiniz, uçağa bineceğiniz kapı (uçağın havalimanından yolcu aldığı bağlanma noktasıdır). uçağa yolcu alınmaya başlama ve bitiş vakti yazar. Uçuşunuz numarasına dikkat edin; çünkü havalimanındaki elektronik ekranlardan uçak numaranızı bularak; uçağınıza hangi kapıdan bineceğiniz,, uçuşunuz durumu, yolcu alınmaya başladığı veya bittiği gibi kritik bilgileri öğrenebilirsiniz.

4. Pasaport Kontrol / İkinci Kapı Kontrolü: Check-in yapıp bagajınızı teslim ettikten sonra, yurtdışına gidenlerin pasaport ve vize kontrolünün; yurtiçine gidenlerin de kimlik ve bilet kontrolünün yapıldığı yerdir. Yurtdışına çıkacakların pasport ve vize kontrolü öncesinde -Pasaport ve vizenizin muhakkak olması gereklidir-, maliye veznesine gidip (sadece Türkiye için geçerli sanırım) 15 TL civarında bir harç pulu alması gerekir. Yurtiçinde giden yolcular için böyle bir zorunluluk yoktur.

Artık bu noktadan sonra uçağa bineceğiniz kapınıza gidip, görevliye kimlik ve biletinizi göstererek uçağa binebilirsiniz. Uçağa binişler, uçağın kalkış saatinden; yurtiçi uçuşlar için yaklaşık 30-45 dakika, yurtdışı uçuşlar için 45-60 dakika önce başlamaktadır.
Uçuşunuzu yapıp uçaktan indikten sonra, elektronik ekranlar aracılığıyla sizi bantlı bölmelere gönderecekler. Gene elektronik ekranlar üzerinden, uçuş numaranızla hangi banda gidip bagajınızı alacağınızı bulabilirsiniz.

Bunlar haricinde:

Havalimanında yemek, içmek masraflı olabilir.
İnternet, paralı olabilir.

Tanımadığınız birinden hiçbir şekilde yiyecek, içecek almamanızı tavsiye ederiz. Eğer, yabancı biri sizden sigara, alkol gibi şeyleri geçirmenizi isterse bunu kesinlikle kabul etmemenizi tavsiye ederiz. Herkesin kendi bagajından sorumlu olması en doğru şey olur.
Yurtdışında free shoptan birşey alacaksanız dert etmeyin, biletinize göre neyi alıp neyi alamayacağınızı onlar söylüyor zaten.

Bizim söyleyeceklerimiz bu kadar. Unutmayın, bu söylediklerimizi, tamamen doğru, tamamen kesin olarak kabul etmeyin. Bu yazıda sadece uçakla, seyahatle aşina olun diye var olmuş deneyimlerimizi yazıyoruz. Size en doğru bilgiyi verecek olan uçuş yapacağınız havayollarıdır.

Yurtdışı uçuşlarında ucuz bilet bulabilmeniz için bir kaç tane de web sitesi verelim:


İyi yolculuklar :-)

Yorumlar

  1. Can bey çok faydali bir yazi ilk defa uçağa binmek için sabirsizlaniyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yaparak bize yardımcı olursanız çok memnun oluruz. Şimdiden teşekkürler

Popüler Yayınlar

A, B, C, D, E... Otomobil Segmentleri...

Otomobil Segmenti Nedir Bu yazımızıda sizlere aşağıdaki otomobil segmentleri hakkında özet bilgi vereceğiz. Keyifli okulamalar. A Segment - Basic – Mini Sınıf – Minicar – Şehir Arabası – Economy Car – City Car B Segment - Small – Küçük Sınıf Otomobiller – Küçük Aile Arabası C Segment - Lower Medium – Alt Orta Sınıf Otomobiller D Segment - Upper Medium – Üst Orta Sınıf  Otomobiller E Segment – Executive – Üst Sınıf  Otomobiller F Segment - Luxury – Lüks Sınıf  Otomobiller S Segment - Sports – Spor Otomobiller M Segment - Multi Ourpose Otomobiller J Segment - Sport Utility Otomobiller Otomobiller birbirleri ile kolay kıyaslanması amacıyla farklı sınıflara ayrılmaktadır. ABD’nin aksine Avrupa ülkeleri düzeyinde bu konuda belirli bir kural-yönetmelik bulunmamaktadır. Otomobillerin sınıfları bilinen marka ve modellerin kıyaslanması yoluyla tanımlanmaktadır. Örneğin Volkswagen Polo, Golf ve Passat iç hacim ve ebat farklılıkları nedeniyle farklı sınıflarda yer almak

Hibiskus (Mekke gülü,Nar çiçeği) Nedir ve Faydaları Nelerdir ?

Hibiskus Nerede Yetişir Anavatanı Neresidir? Hibiskus’un latince adı Kerkedeh’dir. Kerkedeh ise Sudan çöllerinde yetişen susuzluk gideren bir bitkidir. Zaten latince ismi olan Hibiskus da vücuda şifa veren, ferahlatan anlamındadır.Çay gibi demlenip içilir. Sudan’ın geleneksel bir içeceğidir. Halk dilinde yaprakları güle benzetildiği için Mekke gülü ya da Nar çiçeği olarak da bilinmektedir. “Agua de Jamaica” veya “Jamaika Gülü” adı verilen “hibiscus sabdariffa” bitkisi Jamaika, Meksika, Orta Amerika, Güney Amerika ve Karayip adalarına özgü bir bitkidir. Jamaika’da genellikle zencefil ile birlikte karıştırılıp, çay veya soğuk içecek olarak tüketilir. Hibiskus çayı “ekşi çay” olarak da bilinir. Yağları Yakıyor İçeriğinde yüksek oranda C vitamini bulunduran nar çiçeği, vücudun güçlenmesini ve yağ hücrelerinin yakılarak yok edilmesini sağlıyor. Özellikle basen, göbek, bel çevresinde birikmiş yağlar için nar çiçeği çayı faydalı etki gösteriyor. Kan Şekerini Düzenliyor. Bilimsel ar

Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım - How To Knitting Increase And Decrease 1

Örgümüzü kol altına kadar istediğimiz uzunluğa varana dek örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra şişimize 5 ilmek atıyoruz. Bunun İçin baş parmak yardımıyla bir halka oluşturup şişten geçiriyoruz. ( Başka bir ilmek atma şeklini yarın sizlerle paylaşacağım inşaallah.) Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra ilmeğimizi ipi çekip sıkılıyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Bu 5 ilmeği attıktan sonra ilk 4 tanesini örüyoruz. 5. ilmek ile 6. ilmeği yani ( 5 ilmek atmadan önceki ilk ilmeğimizi ) beraber örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Şimdi örgümüzü çeviriyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sol taraftaki ilk ilmeği örmeden sağ şişe aldık ve düz idi. Bu yüzden ipi kendimizden tarafa al

Düz Dar Etek Kalıbı Çizimi

Öncelikle lazım olacak malzemeleri ve bilgileri edinelim  Parşömen kağıdı, A4 kağıdı, cetvel , riga cetveli , kağıt makası , mezura , kalem Bel ölçüsü = 70 cm  Kalça ölçüsü = 94 cm  Kalça düşüklüğü = 20 cm Etek boyu = 55 cm Arka Kalça Hattı Uzunluğu Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) + 1 =  24,5 cm =(94/4)+1 = 24,5 cm Ön Uzunluk Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) - 1= 22,5 cm =(94/4)-1 = 22,5 cm Pens Hesaplaması Kural: (Kalça Ölçüsü - Bel Ölçüsü) / 2 = 12 cm   =( 94 – 70 ) / 2 = 12 cm 12 yi kural dahilinde 4 parçaya ( Ön , Ön Yan , Arka Yan , Arka   ) dağıtıyoruz. Kural 1: En az pens Önde , En fazla Yanlarda , Fazla Arkada olmalı. Kural 2: Ön Yan ve Arka Yan eşit olmalı. (Ön Yan = Arka Yan) Oranlar isteğe bağlı değişebilir, önemli olan kurallara uymasıdır. Uygulama : Anlaşılması kolay olsun diye A4 kağıdına eşel cetveli ile çizdim.Aynı şekilde parşömen kağıdına uygulayarak kalıbınızı çıkarabilirsiniz. Eşel cetveli: Dikiş malz

Boncuktan Salon Takımı Nasıl Yapılır ? Grafikli Anlatım

Gerekli malzemeler: Çizmeli Naylon ip , Pense , 1 kilo Cam kum boncuk , 1/2 kilo Cam boru boncuk , Makas , Çakmak , Boncuk iğnesi. Motifimize başlamadan önce, ipin dolaşmaması için ipi gerdirmeyi unutmayalım ! 2.85 cm ip keselim ve iki kat yapıp bağlıyalım. Sökülmemesi için ucunu çakmakla yakıyoruz.Şimdi ipliğimize 12 boncuk geçirelim. İğnemizi en baştaki boncuğun içinden geçirip halka yapalım. Sonra iğneye ( 1 boru 3 kum 1 boru ) geçirip Halkamızın ikinci boncuğundan iğnemizi geçirip çıkartalım. Geri dönüp iğnemizi son taktığımız boru boncuğun içinden geçirip borunun üstüne çıkıyoruz. 3 Kum 1 Boru takıp halkamızdaki üçüncü boncuktan geçiyoruz.Tekrar son taktığımız borunun içinden geçip tepeye çıkyoruz.12 kum boncuk bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz. bitirişi yaparken İlk başladığımız yerle birleştiriyoruz.3 kum ipimizdeyken ilk başladığımız 3 lü nün birinci boncuğundan girip ikinci boncuğundan (yani orta boncuktan) çıkıyoru

Karekök İki'nin İrrasyonel Olduğunun İspatı

Öncelikle rasyonel ve irrasyonel sayılarının tanımını yapalım: Rasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak ifade edilebilen, bir diğer değişle virgülden sonraki belirlenebilen kısımdır. 1/2, 0,75, 0,50, 2 bunlara verilebilecek örneklerdir. İrrasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak yazılamayan sayılardır. Virgülden sonraki kısmı belirlenemez. Pi sayısı ve e sabiti, bunların en meşhur örneklerinden biridir. Şimdi karekök iki'nin irrasyonel olduğunun ispatına geçelim. Bunu yaparken karekök ikinin neden rasyonel olamayacağını ispatlayacağız: Kök ikinin , a ve b tam sayı olacak şekilde, a/b şeklinde ifade edilebildiğini düşünelim. Ayrıca, a ve b'nin aralarında 1'den başka ortak böleni olmadığını varsayalım (bu varsayımımız doğrudur, çünkü aralarında ortak böleni olsa bile a veya/ve b sadeleştirilip aralarında asal yapılabilir). Kök iki = a/b (1) Denklem (1) de eşitliğin her iki tarafının karesini alırsak ve

Akü Takviyesi

Bir sabah uyandınız. Aracınıza gittiniz. İşe geç kalmış olabilir, çocuğunuzu okula bırakmak zorunda kalabilir ya da herhangi bir sebebiniz olabilir. Koltuğa oturdunuz. Anahtarı kontağa taktınız. O da ne! Göstergeler açılmadı. Açılsa bile pır pır edip duruyor. Ayrıca marş basmıyor ve farlar sönükleşiyor . Başınızı direksiyona boşuna vurmayın, % 99 akünüz bitmiştir. Böyle zor bir durumla hepimiz karşılaşabiliriz. Bu yazımda akünün bitme sebepleri ve yapılacak işlemlerden bahsetmek istiyorum. Akü: Akü kelimesi Akümülatör'ün kısaltmasıdır. Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve gerektiğinde bunu yine elektrik enerjisine dönüştüren enerji kaynağıdır. Otomobillerde marş sistemini, ateşleme sistemini, ışıkları ve diğer doğru akım devrelerini çalıştırır. Akülerde standart olarak kurşundioksit içeren pozitif plakalar, saf kurşun içeren negatif plakalar, sülfirik asit (%39) ve saf su karışımı (%61) elektrolit bulunur. Akü Neden Biter? Akünün boşalma sebepl

Çekirgeler Hakkında Önemli Bilgiler

Yaşadığı yerler: Sıcak bölgelerde . Tarla, çayır ve su kenarlarında rastlanır. Özellikleri: Arka bacakları uzun ve sıçrayıcı özelliktedir. Ekinler için zararlıdırlar. Göçmen olanları, 5-6 cm veya daha uzunları vardır. Ömrü: Dört ay kadardır. Çeşitleri: Tarla, yeşil, değnek, İtalyan, Mısır, Afrika göçmen çekirgesi en meşhurlarıdır. Düzkanatlılar (Orthoptera) takımına bağlı böcekler. Ağız parçaları kesici ve çiğneyici olup, çoğunlukla nebâtî, bâzan da hayvânî maddelerle beslenirler. Uzun yapılı başlarının yanlarında bir çift iri petek göz ve alınlarında üç adet basit (osel) göz vardır. Bir çift olan antenleri, bâzılarında kısa, bâzılarında uzun olup, dokunma ve kokuya duyarlı kıllarla bezenmiştir. Çok uzak mesâfelerden rüzgârın getirdiği nebâtî besinlerin kokularını alırlar.  Üç parçalı göğüs kısımlarının her bölümünden bir çift bacak çıkar. Kanatlar da göğsün son iki halkasında yer alır. Üç çift bacağın ilk iki çifti yürümede, iri ve daha güçlü olan son çifti sıçramada kullanıl

ABS, ESP, VSA... Nedir bunlar?

Günümüzde otomobillerin sahip oldukları teknik özellikleri simgeleyen terimlerden bahsetmek istiyorum. Otomobillerin donanımlarını ve teknolojik özelliklerini anlatan ifadeler, yabancı dillerdeki kullanımlarına göre kısaltıldığı için anlaşılması güçleşiyor. Üstelik, aynı teknik özellikler, üreticiler tarafından farklı isimlerle de anılabiliyor. Aynı özellik, bir otomobil markasında farklı, diğer markada farklı isimlendirilebiliyor. Genelde sürüş güvenliğiyle ilgili bu terimlere kısaca değinelim; ABS (Antiblock Brake System) ABS , sürücülere, tekerlekler kilitlenmeden fren yapma olanağı sağlayan, bu sayede aracın manevra ve kontrol yeteneğini artırarak sürücüye yardımcı olan sistemi ifade ediyor. ASR (Acceleration Slip Regulation) Kısaca antipatinaj sistemi olarak de çevrilebilen ASR , araçta patinaja geçildiğinde çekiş olan tekerleklere giden gücü kontrol ederek tutunmayı sağlıyor. Bu sistem, bazı markalarda '' EDL -Elektronik Diferansiyel Kilidi'' olar