Ana içeriğe atla

Devridaim Hareket ve Devridaim Makineler

Devridaim Hareket ve Devridaim Makineler


Devridaim Hareket (ing. perpetual motion) enerji kaynağı olmadan sonsuza kadar devam edebildiği varsayılan; ancak termodinamik açıdan imkansız olduğu bulunan hareket türüdür.

Devridaim hareketinin prensibi şudur: Sisteme enerji vermeden, hareket elde edilmesi; yani yoktan enerji sağlanabilmesi mümkündür. Teoride ve pratikte yapılması imkansız olan bu fikir, buna rağmen ortaçağdan 20.yüzyıla kadar bir sürü düşünürü, girişimciyi ve bilim adamını etkisi altına almaya başarmıştır. Bizse bu hareketin neden olmayacağını basit termodinamik konseptlerle açıklayacak; ayrıca bu hareketin sağlandığı iddia edilen bazı ilginç buluşları ve bu buluşların neden olamayacağını inceleyeceğiz.

Tabi, önce termodinamik yasalarını konsept olarak anlatmamız gerekiyor.

1.Yasa

İzole edilmiş bir sistemde -örneğin, bir kutu hayal edin; Bu kutunun dışındaki uzayla kendi arasında madde ve enerji geçişi olmuyor- yeni enerji üretilemez ya da yok edilemez; bu kutunun içindeki toplam enerji her zaman aynıdır. Enerjinin formu değişebilir ama miktarı hep sabit olmak zorundadur.

2.Yasa

İzole edilmiş bir sistemde entropi (düzensizlik derecesi ya da bir sistemin iş yapamama derecesidir) değişimi hiçbir zaman negatif olamaz, ya sıfır ya da pozitif olması gerekidir. Yani, bir sistemin içindeki kullanılabilir enerjinin %100'ü iş olarak geri dönemez, muhakkak sistemin düzensizliği artmalı, yani sistemdeki enerjinin bir kısmı boşa (mesela sürtünme, ses, deformasyon gibi) gitmelidir. Zaten, entropi değişiminin negatif olması demek, sistemde kullanılan enerjinin % 100'den fazla olması, durduğu yerde artması, demektir ki mantıken bu da mümkün değildir. Sistemin entropi değişimi 0 ise işlem tersine döndürülebilir (ing.reversible) büyükse tersine döndürülemez (ing. irreversible) dir. Buna şöyle bir örnek verebiliriz:

Mesela sıcak bir metali, soğuk bir metale değdirirseniz ikisinin arasında ısı alışverişi olur ve sonunda ikisi de eşit sıcaklığa erişir. Ancak, metalleri birbirinden ayırdığınız zaman, ilk baştaki sıcaklıklarına dönmezler. Çünkü işlem sonucunda sistemin entropisi artmış, düzensizlik yüzünden işlem geri dönülemez (ing. irreversible) hale gelmiştir. İkisi başlangıçtaki sıcaklıklarını koruyor olsaydı bile sistemin düzensizliği başlangıçtaki haline gelir; entropi değişimi sıfır olurdu. Entropi değişiminin negatif olduğunu düşünün, yani iki metalin ayrıldığında sıcak metalin daha sıcak, soğuk metalin de daha soğuk olduğunu düşünün, mantıken böyle birşey olabilir mi ?

3.Yasa

Bu yasaya göre mükemmel şekilde dizilmiş bir kristal yapının 0 Kelvinde (-273 santigrat) entropy'si 0'dır.

Devridaim hareket, 1. veya 2. yasalara uymadığı için imkansızdır. Şimdi neden olmadığını açıklayalım:

1.Yasaya göre Uyumsuzluk

Evreni kapalı sistem olarak hayal edin. Bir makina yapın ki sonsuza kadar hareket etsin. Bu ise o makinanın iş üretmesi, yani sisteme enerji vermesi demektir. Enerjiyi yoktan yere var edemezsiniz.

2.Yasaya göre Uyumsuzluk

Gene evreni kapalı sistem olarak kabul edin. Diyelim ki bu sefer hareketten kazandığınız enerjiyi harekete geri verebildiğinizi varsayıyorsunuz, yani 1.yasaya uyuyorsunuz. Bu sefer de 2.yasaya göre harekete geri verdiğiniz enerji, düzensizlik artışı sebebiyle sürekli azalıyor. Bu döngüde enerji dönse bile zaten enerji kayıplardan ötürü sürekli azalıyor. Bir süre sonra kullanabileceğiniz enerji kalmıyor.
Şimdi devridaim makinelerden bir iki örnek verelim:


Dengesiz tekerlek

Villard de Honnecourt tarafindan 1230 da geliştirilen bu makine, şekilde görüldüğü üzere, bir tekerlek ve etrafında asılı ağırlıklardan oluşur. Ortaçağ da sürekli dönerek enerji sağlayan yel değirmeni üretmek için tasarlanmıştır. İddia edildiğine göre ağırlıklar öyle bir şekilde yerleştirilmiştir ki tekerlek yarım tur döndüğünde tekerleğin bir tarafındaki ağırlıklar diğer tarafına göre merkeze daha uzak kalacak, sonuçta sürekli moment (döngü kuvveti) oluşmalıdır. Ancak, şekilde de görüldüğü uzere uzak olan tarafa daha az sayıda ağırlık olduğu icin moment sıfır olacaktır. Gördüğünüz üzere sistem 1.yasaya zaten uymuyor.

Devridaim Hareket ve Devridaim Makineler

Yüzen Kemer

Makinenin tasarımda, bir kemere suda yüzebilen maddeler baglanmaktadır. İddiaya göre bu kemerin bir tarafı suyun içerisinden geçirilerek, kaldırma kuvveti etkisiyle, devridaim elde edilmektedir. Ancak, en alttaki maddeyi suyun altına itmek için harcanan enerji ve su içerisindeki harekette kaybedilen sürtünme enerjisi (ing. drag force) suyun kaldırma kuvvetinin vereceği enerjiden fazla olduğu için hareket sağlanmayacaktır. Sistem hem birinci hem de ikinci yasaya uymamaktadır.

Devridaim Hareket ve Devridaim Makineler

Kapiler Kase

17.yüzyılda bilim adamı Robert Boyle tarafından yapılan bu tasarıma göre bir kaseye doldurulan suyun, kase altından kılcal borularla kaseye geri besleme yapılabilecektir. Teori ise kılcal damar ile sıvı arasındaki adhezyon kuvveti suyu kasenin dibinden yukarı çekecek, sonra da üstten kaseye geri beslenecektir. Ancak damarla su arasındaki adhezyon kuvveti, aynı zamanda suyun kaseye dökülmesini engelleyecektir. Sistem 1.yasaya uymamaktadır.

Yorumlar

  1. Can Bey escher un şelale çizimi harika. Sanki 1 kat ile zemin kat birleşik gibi.....

    YanıtlaSil
  2. Evet eskiden devridaim makineleri bilim dışı kabul ediliyordu. Artık öyle değil. Bu konuda bir yazı hazırladım ve konuyu tüm yorumlarıyla okursanız anlayacaksanız. Bilim teknik dergisinin sitesinde bunun olamayacağını ve neden olamayacağının yazdığı bir çok yazı vardı ancak son bir kaç yılda hepsini silmişler.

    http://www.biltek.tubitak.gov.tr/pdf/devridaim.pdf

    Devridaim kelimesini bu sitede aratın tek bir yazı bulabilecek misiniz?

    http://www.bilimteknik.tubitak.gov.tr/

    Şimdi yazımı okuyabilirsiniz. Okumadan yorum yazmayın eğer böyle yaparsanız size çok güzel sürprizlerim var.

    https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/termodinamik-yasalar%C4%B1n%C4%B1-ispatlayal%C4%B1m-yoksa-allah-muhafaza-birileri-devridaim-makinesi-yapar.115162/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir yorum, ancak sizin savınıza göre free energy'nin de sürekli sisteme input olarak verilmesi gerekiyor ki, devri-daim hareket devam etsin. Zaten yel değirmenleri, barajlar, güneş panelleri bu free energy ile çalışıyor.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yaparak bize yardımcı olursanız çok memnun oluruz. Şimdiden teşekkürler

Popüler Yayınlar

A, B, C, D, E... Otomobil Segmentleri...

Otomobil Segmenti Nedir Bu yazımızıda sizlere aşağıdaki otomobil segmentleri hakkında özet bilgi vereceğiz. Keyifli okulamalar. A Segment - Basic – Mini Sınıf – Minicar – Şehir Arabası – Economy Car – City Car B Segment - Small – Küçük Sınıf Otomobiller – Küçük Aile Arabası C Segment - Lower Medium – Alt Orta Sınıf Otomobiller D Segment - Upper Medium – Üst Orta Sınıf  Otomobiller E Segment – Executive – Üst Sınıf  Otomobiller F Segment - Luxury – Lüks Sınıf  Otomobiller S Segment - Sports – Spor Otomobiller M Segment - Multi Ourpose Otomobiller J Segment - Sport Utility Otomobiller Otomobiller birbirleri ile kolay kıyaslanması amacıyla farklı sınıflara ayrılmaktadır. ABD’nin aksine Avrupa ülkeleri düzeyinde bu konuda belirli bir kural-yönetmelik bulunmamaktadır. Otomobillerin sınıfları bilinen marka ve modellerin kıyaslanması yoluyla tanımlanmaktadır. Örneğin Volkswagen Polo, Golf ve Passat iç hacim ve ebat farklılıkları nedeniyle farklı sınıflarda yer almak

Hibiskus (Mekke gülü,Nar çiçeği) Nedir ve Faydaları Nelerdir ?

Hibiskus Nerede Yetişir Anavatanı Neresidir? Hibiskus’un latince adı Kerkedeh’dir. Kerkedeh ise Sudan çöllerinde yetişen susuzluk gideren bir bitkidir. Zaten latince ismi olan Hibiskus da vücuda şifa veren, ferahlatan anlamındadır.Çay gibi demlenip içilir. Sudan’ın geleneksel bir içeceğidir. Halk dilinde yaprakları güle benzetildiği için Mekke gülü ya da Nar çiçeği olarak da bilinmektedir. “Agua de Jamaica” veya “Jamaika Gülü” adı verilen “hibiscus sabdariffa” bitkisi Jamaika, Meksika, Orta Amerika, Güney Amerika ve Karayip adalarına özgü bir bitkidir. Jamaika’da genellikle zencefil ile birlikte karıştırılıp, çay veya soğuk içecek olarak tüketilir. Hibiskus çayı “ekşi çay” olarak da bilinir. Yağları Yakıyor İçeriğinde yüksek oranda C vitamini bulunduran nar çiçeği, vücudun güçlenmesini ve yağ hücrelerinin yakılarak yok edilmesini sağlıyor. Özellikle basen, göbek, bel çevresinde birikmiş yağlar için nar çiçeği çayı faydalı etki gösteriyor. Kan Şekerini Düzenliyor. Bilimsel ar

Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım - How To Knitting Increase And Decrease 1

Örgümüzü kol altına kadar istediğimiz uzunluğa varana dek örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra şişimize 5 ilmek atıyoruz. Bunun İçin baş parmak yardımıyla bir halka oluşturup şişten geçiriyoruz. ( Başka bir ilmek atma şeklini yarın sizlerle paylaşacağım inşaallah.) Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra ilmeğimizi ipi çekip sıkılıyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Bu 5 ilmeği attıktan sonra ilk 4 tanesini örüyoruz. 5. ilmek ile 6. ilmeği yani ( 5 ilmek atmadan önceki ilk ilmeğimizi ) beraber örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Şimdi örgümüzü çeviriyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sol taraftaki ilk ilmeği örmeden sağ şişe aldık ve düz idi. Bu yüzden ipi kendimizden tarafa al

Düz Dar Etek Kalıbı Çizimi

Öncelikle lazım olacak malzemeleri ve bilgileri edinelim  Parşömen kağıdı, A4 kağıdı, cetvel , riga cetveli , kağıt makası , mezura , kalem Bel ölçüsü = 70 cm  Kalça ölçüsü = 94 cm  Kalça düşüklüğü = 20 cm Etek boyu = 55 cm Arka Kalça Hattı Uzunluğu Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) + 1 =  24,5 cm =(94/4)+1 = 24,5 cm Ön Uzunluk Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) - 1= 22,5 cm =(94/4)-1 = 22,5 cm Pens Hesaplaması Kural: (Kalça Ölçüsü - Bel Ölçüsü) / 2 = 12 cm   =( 94 – 70 ) / 2 = 12 cm 12 yi kural dahilinde 4 parçaya ( Ön , Ön Yan , Arka Yan , Arka   ) dağıtıyoruz. Kural 1: En az pens Önde , En fazla Yanlarda , Fazla Arkada olmalı. Kural 2: Ön Yan ve Arka Yan eşit olmalı. (Ön Yan = Arka Yan) Oranlar isteğe bağlı değişebilir, önemli olan kurallara uymasıdır. Uygulama : Anlaşılması kolay olsun diye A4 kağıdına eşel cetveli ile çizdim.Aynı şekilde parşömen kağıdına uygulayarak kalıbınızı çıkarabilirsiniz. Eşel cetveli: Dikiş malz

Boncuktan Salon Takımı Nasıl Yapılır ? Grafikli Anlatım

Gerekli malzemeler: Çizmeli Naylon ip , Pense , 1 kilo Cam kum boncuk , 1/2 kilo Cam boru boncuk , Makas , Çakmak , Boncuk iğnesi. Motifimize başlamadan önce, ipin dolaşmaması için ipi gerdirmeyi unutmayalım ! 2.85 cm ip keselim ve iki kat yapıp bağlıyalım. Sökülmemesi için ucunu çakmakla yakıyoruz.Şimdi ipliğimize 12 boncuk geçirelim. İğnemizi en baştaki boncuğun içinden geçirip halka yapalım. Sonra iğneye ( 1 boru 3 kum 1 boru ) geçirip Halkamızın ikinci boncuğundan iğnemizi geçirip çıkartalım. Geri dönüp iğnemizi son taktığımız boru boncuğun içinden geçirip borunun üstüne çıkıyoruz. 3 Kum 1 Boru takıp halkamızdaki üçüncü boncuktan geçiyoruz.Tekrar son taktığımız borunun içinden geçip tepeye çıkyoruz.12 kum boncuk bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz. bitirişi yaparken İlk başladığımız yerle birleştiriyoruz.3 kum ipimizdeyken ilk başladığımız 3 lü nün birinci boncuğundan girip ikinci boncuğundan (yani orta boncuktan) çıkıyoru

İlk Defa Başlayacaklar için Uçak Yolculuğu

Merhaba, Bugün, uçak yolculuğu yapacaklar için genel bilgiler vermeye çalışacağız.  Deneyimlerimizi aktarmya çalışacağız, gene de her türlü bilgiyi ucuş yapacağınız havayolundan almanız sizin için daha yararlı olur. Yapacağınız herhangi bir yanlıştıktan ötürü de sorumluluk kabul etmiyoruz. -Uçuş süreci dört temel adımdan oluşur: 1. Havalimanına Geliş : Uçağınızın kalkış vaktinden; yurtiçi uçuşlar için en az iki saat, yurtdışı uçuşlar için en az 3-4 saat (pasaport kontrolü yüzünden) öncesinden havalimanına varmanızı tavsiye ederiz. 2. Giden Yolcu Girişi: Adı üstünde bulunduğunuz havalimanından başka yere gitmek isteyen yolcuların havalimanına girdiği yerdir. Bir çeşit x-ray cihazı ile vücut ve eşya taraması yapılır. Aramaya girmeden önce üstünüzde taşıdığınız her eşyayı, varsa, yedek bir çantaya atmanızı tavsiye ederiz. Bunun sebebi ise üst aramasında, elbise, ayakkabı ve gözlük hariç sanırım, hiçbir eşyayı üzerinizde taşımanıza izin verilmez. Yurtiçi uçuşlarda

Karekök İki'nin İrrasyonel Olduğunun İspatı

Öncelikle rasyonel ve irrasyonel sayılarının tanımını yapalım: Rasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak ifade edilebilen, bir diğer değişle virgülden sonraki belirlenebilen kısımdır. 1/2, 0,75, 0,50, 2 bunlara verilebilecek örneklerdir. İrrasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak yazılamayan sayılardır. Virgülden sonraki kısmı belirlenemez. Pi sayısı ve e sabiti, bunların en meşhur örneklerinden biridir. Şimdi karekök iki'nin irrasyonel olduğunun ispatına geçelim. Bunu yaparken karekök ikinin neden rasyonel olamayacağını ispatlayacağız: Kök ikinin , a ve b tam sayı olacak şekilde, a/b şeklinde ifade edilebildiğini düşünelim. Ayrıca, a ve b'nin aralarında 1'den başka ortak böleni olmadığını varsayalım (bu varsayımımız doğrudur, çünkü aralarında ortak böleni olsa bile a veya/ve b sadeleştirilip aralarında asal yapılabilir). Kök iki = a/b (1) Denklem (1) de eşitliğin her iki tarafının karesini alırsak ve

Akü Takviyesi

Bir sabah uyandınız. Aracınıza gittiniz. İşe geç kalmış olabilir, çocuğunuzu okula bırakmak zorunda kalabilir ya da herhangi bir sebebiniz olabilir. Koltuğa oturdunuz. Anahtarı kontağa taktınız. O da ne! Göstergeler açılmadı. Açılsa bile pır pır edip duruyor. Ayrıca marş basmıyor ve farlar sönükleşiyor . Başınızı direksiyona boşuna vurmayın, % 99 akünüz bitmiştir. Böyle zor bir durumla hepimiz karşılaşabiliriz. Bu yazımda akünün bitme sebepleri ve yapılacak işlemlerden bahsetmek istiyorum. Akü: Akü kelimesi Akümülatör'ün kısaltmasıdır. Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve gerektiğinde bunu yine elektrik enerjisine dönüştüren enerji kaynağıdır. Otomobillerde marş sistemini, ateşleme sistemini, ışıkları ve diğer doğru akım devrelerini çalıştırır. Akülerde standart olarak kurşundioksit içeren pozitif plakalar, saf kurşun içeren negatif plakalar, sülfirik asit (%39) ve saf su karışımı (%61) elektrolit bulunur. Akü Neden Biter? Akünün boşalma sebepl

Çekirgeler Hakkında Önemli Bilgiler

Yaşadığı yerler: Sıcak bölgelerde . Tarla, çayır ve su kenarlarında rastlanır. Özellikleri: Arka bacakları uzun ve sıçrayıcı özelliktedir. Ekinler için zararlıdırlar. Göçmen olanları, 5-6 cm veya daha uzunları vardır. Ömrü: Dört ay kadardır. Çeşitleri: Tarla, yeşil, değnek, İtalyan, Mısır, Afrika göçmen çekirgesi en meşhurlarıdır. Düzkanatlılar (Orthoptera) takımına bağlı böcekler. Ağız parçaları kesici ve çiğneyici olup, çoğunlukla nebâtî, bâzan da hayvânî maddelerle beslenirler. Uzun yapılı başlarının yanlarında bir çift iri petek göz ve alınlarında üç adet basit (osel) göz vardır. Bir çift olan antenleri, bâzılarında kısa, bâzılarında uzun olup, dokunma ve kokuya duyarlı kıllarla bezenmiştir. Çok uzak mesâfelerden rüzgârın getirdiği nebâtî besinlerin kokularını alırlar.  Üç parçalı göğüs kısımlarının her bölümünden bir çift bacak çıkar. Kanatlar da göğsün son iki halkasında yer alır. Üç çift bacağın ilk iki çifti yürümede, iri ve daha güçlü olan son çifti sıçramada kullanıl

ABS, ESP, VSA... Nedir bunlar?

Günümüzde otomobillerin sahip oldukları teknik özellikleri simgeleyen terimlerden bahsetmek istiyorum. Otomobillerin donanımlarını ve teknolojik özelliklerini anlatan ifadeler, yabancı dillerdeki kullanımlarına göre kısaltıldığı için anlaşılması güçleşiyor. Üstelik, aynı teknik özellikler, üreticiler tarafından farklı isimlerle de anılabiliyor. Aynı özellik, bir otomobil markasında farklı, diğer markada farklı isimlendirilebiliyor. Genelde sürüş güvenliğiyle ilgili bu terimlere kısaca değinelim; ABS (Antiblock Brake System) ABS , sürücülere, tekerlekler kilitlenmeden fren yapma olanağı sağlayan, bu sayede aracın manevra ve kontrol yeteneğini artırarak sürücüye yardımcı olan sistemi ifade ediyor. ASR (Acceleration Slip Regulation) Kısaca antipatinaj sistemi olarak de çevrilebilen ASR , araçta patinaja geçildiğinde çekiş olan tekerleklere giden gücü kontrol ederek tutunmayı sağlıyor. Bu sistem, bazı markalarda '' EDL -Elektronik Diferansiyel Kilidi'' olar