Berlin metrosu Avrupa'nın en karmaşık toplu taşıma hatlarından biridir. Tecrübelerimiz üzerinden bu hattı tanıtmaya çalışacağız. Hattı tanıtmak için de aşağıdaki haritayı kullanacağız:
Şimdi, öncelikli olarak bilmemiz gereken iki farklı metro sistemi var:
1- S-bahn : Banliyö hattıdır, çoğunlukla yer üstünden gitmesine rağmen yer altından da gider. U-bahn'a göre genellikle yavaş fakat daha uzun yol gider. S-bahn tren hatları, S harfi ve bir sayı ile ifade edilir. Örneğin aşağıdaki gibi:
2- U-bahn: Yer altı metrosudur. S-bahn'e göre genellikle daha hızlı fakat daha kısa yollarda gider. U-bahn tren hatları, U harfi ve bir sayı ile ifade edilir. Örneğin aşağıdaki gibi:
Ayrıca diğer kodlara da bakalım:
RE ve RB gibi kodlar şehirler arası tren hatlarını ifade eder.
_________________________________________________________________
Bu simge metro hatlarından tramway hatlarına aktarım işaretidir. Tramway hatları bu haritada gösterilmemektedir.
Her farklı renkteki çizgi, farklı bir renkteki S ya da U-bahn hattını ifade etmektedir. Çizgileri dik kesen beyaz semboller ya da kesikler durakları göstermektedir.
Birden fazla çizginin kesiştiği durak o çizgilerin ifade ettiği metro hatlarının kesişme (aktarma) noktasıdır. Yolcular bu duraklardan farklı hatlara aktarma yapabilir. O yüzden haritayı okurken farklı çizgilerin kesiştiği yere dikkat edin.
Bir metro hattının iki uç noktası vardır. Trene binmeden önce hattın hangi uç noktasından gittiğine emin olun. Dijital tablolar üzerinden gördüğünüz metronun hangi uç yöne gittiğini görebilirsiniz.
Üstteki uçak işareti havalimanını gösterir. Şu anda Tegel havalimanında metro durağı yoktur. Bir otobüs hattı ile havalananından metroya ulaşmanız gerekir. Ancak Schönefeld havalimanından S-bahn'a yürüme mesafesinde aktarım bulunmaktadır.
S-41 ve S-42 kodlu S-bahn'ları ring treni gibi çalışmakta, yani belli duraklar arasında sürekli dönmektedir.
Son olarak metro ve diğer toplu taşıma hatları üç farklı bölgeye ayrılmıştır: A, B ve C bölgesi (C bölgesi bu haritada görünmemektedir.) Her bölge için fiyat tarifesi farklıdır. A bölgesi en küçük, B ondan büyük, C bölgesi ise en büyüktür. Dolayısıyla, A bölgesi en ucuz, B A'dan pahalı, C bölgesi ise en pahalıdır. A bölgesinde seyahat bileti olan B veya C bileti almak istediğinde belirli bir fiyat farkı ödemek zorundadır. Bu fiyat farkını ödemek için metrodaki kiosklardan bir uzatma bileti alıp bunu kioskun yanındaki makinada damgalatmalıdır.
Biletler metro hatlarındaki kiosklardan alınabilir. Biletler tek binişlik, günlük, haftalık, aylık olarak alınabilir. Bileti aldıktan sonra kiosk'un yanındaki makine de tutup bileti damgalatmanız gerekir. Biletin üzerinde biletin son kullanma tarihi saatine kadar yazmaktadır. Bu biletleri sadece metrolarda değil diğer toplu taşıma araçlarında da kullanabilirsiniz. Ancak hangi toplu taşıma aracını kullanırsanız kullanın, o aracı elinizdeki biletinizin geçerli olduğu bölgede (A, B ya da C) kullanmanız gereklidir. Eğer başka bir bölgeye geçecekseniz yukarıda bahsedildiği gibi uzatma bileti alabilirsiniz.
Biletiniz yoksa, tarihi geçmişse veya uzatma biletiniz olmadan bulunduğunuz bölgeden daha büyük bir bölgeye seyahat ediyorsanız ceza kesilebilir. Tren içerisinde görevliler yolcuların biletini yer yer kontrol etmektedir.
Bütün bu yazdığımız bilgiler tecrübeye dayalıdır, dolayısıyla bazı bilgiler eksik ya da hatalı olabilir. Berlin'de metro ve ulaşım hatlarının kullanımı ile ilgili en doğru bilgiye BVG (Berliner Verkehrsbetriebe) 'nin resmi web sitelerinden ulaşabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum yaparak bize yardımcı olursanız çok memnun oluruz. Şimdiden teşekkürler