Ana içeriğe atla

Türk Halk Müziğinin Ustaları

Neşet Ertaş

Büyük üstat 1938'de Kırşehir(Çiçekdağı)'de doğmuş, bozkırın tezenesi olarak anılmıştır. İlk plağını, İstanbul'da ''Neden Garip Garip Ötersin Bülbül'' adı ile babası Muharrem Ertaş'a ait bir türküyle çıkardı. Yıllarca sadece Türkiye'nin değil, dünyanın dört bir yanına gidip verdiği konserler tüm insanlar tarafından dillendirilmiş, saygısıyla ve insana verdiği önemle herkesin takdirini kazanmış ve herkesin gönlünde taht kurmuştur. Yaşayan insan hazinesi olarak kabul edilen Ertaş, 25 Nisan 2011'de fahri doktora unvanına layık görülmüş, bağlamaları, türküleri konservatuarlarda ders olarak okutulmuştur. Hayatı ve eserleri ise iki ciltlik bir kitap halinde yayımlanmıştır. Efsane halk sanatçısı Neşet Ertaş 2012 yılında İzmir'de tedavi gördüğü hastanede prostat kanseri nedeniyle yaşamını yitirmiştir.





Arif Sağ

1945'te Erzurum'un Aşkale ilçesinde dünyaya gelen sanatçı, küçük yaşlardan itibaren saz çalmaya başlamış, müzik altyapısını kısa zamanda oluşturmayı başarmıştır. Bağlamasıyla sanatçılara eşlik etmesinin yanında besteleri de çok kişi tarafından okunmuştur. Ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi'nde, Türk Müziği Devlet Konservatuarı'nda öğretim görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 1996 yılında Köln Filarmoni Orkestrası'nda konser vererek, bağlama ve Anadolu Müziği'nin batıya tanıtılmasında büyük rol üstlenmiştir. 2000 yılında ünlü İspanyol flamenko gitarist Toma Tito ile Avrupa'nın 12 şehrinde konser vermiştir. Bunların yanında Arif Sağ'ın iki ciltten oluşan Bağlama Metodu adlı kitabı da vardır.





Bedia Akartürk

1941 yılında İzmir'de dünyaya gelen, sanat hayatına İzmir'in Ödemiş ilçesinde başlayan Bedia Akartürk, ailenin tek çocuğudur. Soyadını bu yüzden hiç değiştirmemiş ve Akartürk olarak devam ettirmiştir. 9 yıl İzmir radyosunda çalışmış ve daha sonra Ankara radyosuna geçmiştir. Paris Olympıa'da konser veren bu eşsiz ses, Türkiye'yi en güzel şekilde temsil etmiştir. 6 sinema filmi ve sayısız birçok albüme imza atan Bedia Akartürk, kendini en iyi şekilde kanıtlamış ve 7 ilde Fahri Hemşehrilik unvanına layık görülmesinin yanında, yurt içinde ve yurt dışında herkesin değer verdiği sanatçıların başında gelmiştir. Sesi ise 1000 ses arasında fark edilecek güzelliktedir.




Murat Çobnoğlu

1940 yılında Kars'ın Arpaçay ilçesinde dünyaya gelen bu büyük üstat, saz çalmaya ve şiir söylemeye 1951 yılında gördüğü bir rüyada bade içtikten sonra başlamıştır. Artvin, Konya, Erzurum'da yapılan yarışmalarda dereceler alan sanatçı, özellikle atışmalarda büyük başarılar göstermiştir. Radyo programlarında da boy gösteren Aşık geleneğinin ustası, kendine özgü söylediği manileri de genç kuşaklar için örnek teşkil etmektedir. Şiirleriyle de ön plana çıkan Çobanoğlu, Türkiye dışında İran ve Avrupada'da birçok konser vermiştir. 20'ye yakın plağı olan sanatçının ayrıca dillerden dillere dolaşan ''Kiziroğlu'' türküsü'de meşhurdur. Değerli sanatçımız 2005 yılının Mart ayında Ankara'da vefat etmiş ve memleketi Kars'ta toprağa veilmiştir. Her yıl Murat Çobanoğlu anısına Kars Belediyesi Aşıklar Bayramı düzenlemektedir. 






Mehmet Erenler

1946'da Ankara'da doğan sanatçı, 8 yaşında kendi halinde bağlama öğrenmeye başlamış ve 13 yaşında müzik yaşantısına adım atmıştır. 1966 yılında TRT'nin yaptığı sınavı kazanmış ve Ankara radyosundaki mesleğine başlamıştır. Bunun yanında İstanbul Teknik Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak da çalışmıştır. 1980'den sonra İstanbul radyosunda bağlama sanatçısı ve koro şeflikleri de yapan tecrübeli müzik adamı Türkiye ve Türkiye dışında da bulunmuş, buralarda birçok konser, seminer ve toplantılara katılmıştır. 20-30 civarında albüm hazırlayan bu değerli sanatçımızın kendine has uslübu da bağlama da bir ekol olarak gösterilmiş , bilgi birikimi ve benzersiz bir hakimiyet sergilemesi genç kuşaklar için aydınlatıcı bir yol olmuştur. Mehmet Erenler halen İstanbul radyosunda mesleğine devam etmektedir. 






Musa Eroğlu

1946 yılında Mersin'in Mut ilçesinde doğan yoksul bir ana ve babanın çocuğu olarak dünyaya gelen sanatçı, küçük yaşlarda müziğe ilgi duymaya başlamıştır. Ormanlarda ırgatlık yaparak zor şartlarda geçimini sağlayan büyük ozan askerlik dönüşü ilk plağını 1969'da ''İkimiz Toprağa Girelim Elif adıyla çıkardı. Mihriban türküsüyle çok büyük bir ün yapan Eroğlu, sanat yaşamı boyunca çok büyük değerlerle  çalışmış, sayısız derleme yapmıştır. Büyük tecrübesi ve yüksek bir zekasıyla birçok türkünün bestesini yapan ustaya 1998'de Kültür Bakanlığı tarafından ''Devlet Sanatçısı'' unvanı verildi. Ayrıca çok büyük bir ezgi ustası olan sanatçı dünyanın pek çok ülkesinde resitaller vererek, Türk Halk Müziği'nin genç nesillere ulaştırılması ve sevdirilmesi için de çok büyük bir çaba içindedir. 







Yorumlar

Popüler Yayınlar

A, B, C, D, E... Otomobil Segmentleri...

Otomobil Segmenti Nedir Bu yazımızıda sizlere aşağıdaki otomobil segmentleri hakkında özet bilgi vereceğiz. Keyifli okulamalar. A Segment - Basic – Mini Sınıf – Minicar – Şehir Arabası – Economy Car – City Car B Segment - Small – Küçük Sınıf Otomobiller – Küçük Aile Arabası C Segment - Lower Medium – Alt Orta Sınıf Otomobiller D Segment - Upper Medium – Üst Orta Sınıf  Otomobiller E Segment – Executive – Üst Sınıf  Otomobiller F Segment - Luxury – Lüks Sınıf  Otomobiller S Segment - Sports – Spor Otomobiller M Segment - Multi Ourpose Otomobiller J Segment - Sport Utility Otomobiller Otomobiller birbirleri ile kolay kıyaslanması amacıyla farklı sınıflara ayrılmaktadır. ABD’nin aksine Avrupa ülkeleri düzeyinde bu konuda belirli bir kural-yönetmelik bulunmamaktadır. Otomobillerin sınıfları bilinen marka ve modellerin kıyaslanması yoluyla tanımlanmaktadır. Örneğin Volkswagen Polo, Golf ve Passat iç hacim ve ebat farklılıkları nedeniyle farklı sınıflarda yer almak

Hibiskus (Mekke gülü,Nar çiçeği) Nedir ve Faydaları Nelerdir ?

Hibiskus Nerede Yetişir Anavatanı Neresidir? Hibiskus’un latince adı Kerkedeh’dir. Kerkedeh ise Sudan çöllerinde yetişen susuzluk gideren bir bitkidir. Zaten latince ismi olan Hibiskus da vücuda şifa veren, ferahlatan anlamındadır.Çay gibi demlenip içilir. Sudan’ın geleneksel bir içeceğidir. Halk dilinde yaprakları güle benzetildiği için Mekke gülü ya da Nar çiçeği olarak da bilinmektedir. “Agua de Jamaica” veya “Jamaika Gülü” adı verilen “hibiscus sabdariffa” bitkisi Jamaika, Meksika, Orta Amerika, Güney Amerika ve Karayip adalarına özgü bir bitkidir. Jamaika’da genellikle zencefil ile birlikte karıştırılıp, çay veya soğuk içecek olarak tüketilir. Hibiskus çayı “ekşi çay” olarak da bilinir. Yağları Yakıyor İçeriğinde yüksek oranda C vitamini bulunduran nar çiçeği, vücudun güçlenmesini ve yağ hücrelerinin yakılarak yok edilmesini sağlıyor. Özellikle basen, göbek, bel çevresinde birikmiş yağlar için nar çiçeği çayı faydalı etki gösteriyor. Kan Şekerini Düzenliyor. Bilimsel ar

Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım - How To Knitting Increase And Decrease 1

Örgümüzü kol altına kadar istediğimiz uzunluğa varana dek örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra şişimize 5 ilmek atıyoruz. Bunun İçin baş parmak yardımıyla bir halka oluşturup şişten geçiriyoruz. ( Başka bir ilmek atma şeklini yarın sizlerle paylaşacağım inşaallah.) Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sonra ilmeğimizi ipi çekip sıkılıyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Bu 5 ilmeği attıktan sonra ilk 4 tanesini örüyoruz. 5. ilmek ile 6. ilmeği yani ( 5 ilmek atmadan önceki ilk ilmeğimizi ) beraber örüyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Şimdi örgümüzü çeviriyoruz. Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Netten Yazar - Yelek Kol Kesimi Resimli Anlatım Sol taraftaki ilk ilmeği örmeden sağ şişe aldık ve düz idi. Bu yüzden ipi kendimizden tarafa al

Düz Dar Etek Kalıbı Çizimi

Öncelikle lazım olacak malzemeleri ve bilgileri edinelim  Parşömen kağıdı, A4 kağıdı, cetvel , riga cetveli , kağıt makası , mezura , kalem Bel ölçüsü = 70 cm  Kalça ölçüsü = 94 cm  Kalça düşüklüğü = 20 cm Etek boyu = 55 cm Arka Kalça Hattı Uzunluğu Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) + 1 =  24,5 cm =(94/4)+1 = 24,5 cm Ön Uzunluk Kural: (Kalça Ölçüsü / 4) - 1= 22,5 cm =(94/4)-1 = 22,5 cm Pens Hesaplaması Kural: (Kalça Ölçüsü - Bel Ölçüsü) / 2 = 12 cm   =( 94 – 70 ) / 2 = 12 cm 12 yi kural dahilinde 4 parçaya ( Ön , Ön Yan , Arka Yan , Arka   ) dağıtıyoruz. Kural 1: En az pens Önde , En fazla Yanlarda , Fazla Arkada olmalı. Kural 2: Ön Yan ve Arka Yan eşit olmalı. (Ön Yan = Arka Yan) Oranlar isteğe bağlı değişebilir, önemli olan kurallara uymasıdır. Uygulama : Anlaşılması kolay olsun diye A4 kağıdına eşel cetveli ile çizdim.Aynı şekilde parşömen kağıdına uygulayarak kalıbınızı çıkarabilirsiniz. Eşel cetveli: Dikiş malz

Boncuktan Salon Takımı Nasıl Yapılır ? Grafikli Anlatım

Gerekli malzemeler: Çizmeli Naylon ip , Pense , 1 kilo Cam kum boncuk , 1/2 kilo Cam boru boncuk , Makas , Çakmak , Boncuk iğnesi. Motifimize başlamadan önce, ipin dolaşmaması için ipi gerdirmeyi unutmayalım ! 2.85 cm ip keselim ve iki kat yapıp bağlıyalım. Sökülmemesi için ucunu çakmakla yakıyoruz.Şimdi ipliğimize 12 boncuk geçirelim. İğnemizi en baştaki boncuğun içinden geçirip halka yapalım. Sonra iğneye ( 1 boru 3 kum 1 boru ) geçirip Halkamızın ikinci boncuğundan iğnemizi geçirip çıkartalım. Geri dönüp iğnemizi son taktığımız boru boncuğun içinden geçirip borunun üstüne çıkıyoruz. 3 Kum 1 Boru takıp halkamızdaki üçüncü boncuktan geçiyoruz.Tekrar son taktığımız borunun içinden geçip tepeye çıkyoruz.12 kum boncuk bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz. bitirişi yaparken İlk başladığımız yerle birleştiriyoruz.3 kum ipimizdeyken ilk başladığımız 3 lü nün birinci boncuğundan girip ikinci boncuğundan (yani orta boncuktan) çıkıyoru

İlk Defa Başlayacaklar için Uçak Yolculuğu

Merhaba, Bugün, uçak yolculuğu yapacaklar için genel bilgiler vermeye çalışacağız.  Deneyimlerimizi aktarmya çalışacağız, gene de her türlü bilgiyi ucuş yapacağınız havayolundan almanız sizin için daha yararlı olur. Yapacağınız herhangi bir yanlıştıktan ötürü de sorumluluk kabul etmiyoruz. -Uçuş süreci dört temel adımdan oluşur: 1. Havalimanına Geliş : Uçağınızın kalkış vaktinden; yurtiçi uçuşlar için en az iki saat, yurtdışı uçuşlar için en az 3-4 saat (pasaport kontrolü yüzünden) öncesinden havalimanına varmanızı tavsiye ederiz. 2. Giden Yolcu Girişi: Adı üstünde bulunduğunuz havalimanından başka yere gitmek isteyen yolcuların havalimanına girdiği yerdir. Bir çeşit x-ray cihazı ile vücut ve eşya taraması yapılır. Aramaya girmeden önce üstünüzde taşıdığınız her eşyayı, varsa, yedek bir çantaya atmanızı tavsiye ederiz. Bunun sebebi ise üst aramasında, elbise, ayakkabı ve gözlük hariç sanırım, hiçbir eşyayı üzerinizde taşımanıza izin verilmez. Yurtiçi uçuşlarda

Karekök İki'nin İrrasyonel Olduğunun İspatı

Öncelikle rasyonel ve irrasyonel sayılarının tanımını yapalım: Rasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak ifade edilebilen, bir diğer değişle virgülden sonraki belirlenebilen kısımdır. 1/2, 0,75, 0,50, 2 bunlara verilebilecek örneklerdir. İrrasyonel sayı: Payı ve paydası tamsayı olan bir kesir olarak yazılamayan sayılardır. Virgülden sonraki kısmı belirlenemez. Pi sayısı ve e sabiti, bunların en meşhur örneklerinden biridir. Şimdi karekök iki'nin irrasyonel olduğunun ispatına geçelim. Bunu yaparken karekök ikinin neden rasyonel olamayacağını ispatlayacağız: Kök ikinin , a ve b tam sayı olacak şekilde, a/b şeklinde ifade edilebildiğini düşünelim. Ayrıca, a ve b'nin aralarında 1'den başka ortak böleni olmadığını varsayalım (bu varsayımımız doğrudur, çünkü aralarında ortak böleni olsa bile a veya/ve b sadeleştirilip aralarında asal yapılabilir). Kök iki = a/b (1) Denklem (1) de eşitliğin her iki tarafının karesini alırsak ve

Akü Takviyesi

Bir sabah uyandınız. Aracınıza gittiniz. İşe geç kalmış olabilir, çocuğunuzu okula bırakmak zorunda kalabilir ya da herhangi bir sebebiniz olabilir. Koltuğa oturdunuz. Anahtarı kontağa taktınız. O da ne! Göstergeler açılmadı. Açılsa bile pır pır edip duruyor. Ayrıca marş basmıyor ve farlar sönükleşiyor . Başınızı direksiyona boşuna vurmayın, % 99 akünüz bitmiştir. Böyle zor bir durumla hepimiz karşılaşabiliriz. Bu yazımda akünün bitme sebepleri ve yapılacak işlemlerden bahsetmek istiyorum. Akü: Akü kelimesi Akümülatör'ün kısaltmasıdır. Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve gerektiğinde bunu yine elektrik enerjisine dönüştüren enerji kaynağıdır. Otomobillerde marş sistemini, ateşleme sistemini, ışıkları ve diğer doğru akım devrelerini çalıştırır. Akülerde standart olarak kurşundioksit içeren pozitif plakalar, saf kurşun içeren negatif plakalar, sülfirik asit (%39) ve saf su karışımı (%61) elektrolit bulunur. Akü Neden Biter? Akünün boşalma sebepl

Çekirgeler Hakkında Önemli Bilgiler

Yaşadığı yerler: Sıcak bölgelerde . Tarla, çayır ve su kenarlarında rastlanır. Özellikleri: Arka bacakları uzun ve sıçrayıcı özelliktedir. Ekinler için zararlıdırlar. Göçmen olanları, 5-6 cm veya daha uzunları vardır. Ömrü: Dört ay kadardır. Çeşitleri: Tarla, yeşil, değnek, İtalyan, Mısır, Afrika göçmen çekirgesi en meşhurlarıdır. Düzkanatlılar (Orthoptera) takımına bağlı böcekler. Ağız parçaları kesici ve çiğneyici olup, çoğunlukla nebâtî, bâzan da hayvânî maddelerle beslenirler. Uzun yapılı başlarının yanlarında bir çift iri petek göz ve alınlarında üç adet basit (osel) göz vardır. Bir çift olan antenleri, bâzılarında kısa, bâzılarında uzun olup, dokunma ve kokuya duyarlı kıllarla bezenmiştir. Çok uzak mesâfelerden rüzgârın getirdiği nebâtî besinlerin kokularını alırlar.  Üç parçalı göğüs kısımlarının her bölümünden bir çift bacak çıkar. Kanatlar da göğsün son iki halkasında yer alır. Üç çift bacağın ilk iki çifti yürümede, iri ve daha güçlü olan son çifti sıçramada kullanıl

ABS, ESP, VSA... Nedir bunlar?

Günümüzde otomobillerin sahip oldukları teknik özellikleri simgeleyen terimlerden bahsetmek istiyorum. Otomobillerin donanımlarını ve teknolojik özelliklerini anlatan ifadeler, yabancı dillerdeki kullanımlarına göre kısaltıldığı için anlaşılması güçleşiyor. Üstelik, aynı teknik özellikler, üreticiler tarafından farklı isimlerle de anılabiliyor. Aynı özellik, bir otomobil markasında farklı, diğer markada farklı isimlendirilebiliyor. Genelde sürüş güvenliğiyle ilgili bu terimlere kısaca değinelim; ABS (Antiblock Brake System) ABS , sürücülere, tekerlekler kilitlenmeden fren yapma olanağı sağlayan, bu sayede aracın manevra ve kontrol yeteneğini artırarak sürücüye yardımcı olan sistemi ifade ediyor. ASR (Acceleration Slip Regulation) Kısaca antipatinaj sistemi olarak de çevrilebilen ASR , araçta patinaja geçildiğinde çekiş olan tekerleklere giden gücü kontrol ederek tutunmayı sağlıyor. Bu sistem, bazı markalarda '' EDL -Elektronik Diferansiyel Kilidi'' olar