Akü Takviyesi

Bir sabah uyandınız. Aracınıza gittiniz. İşe geç kalmış olabilir, çocuğunuzu okula bırakmak zorunda kalabilir ya da herhangi bir sebebini...


Bir sabah uyandınız. Aracınıza gittiniz. İşe geç kalmış olabilir, çocuğunuzu okula bırakmak zorunda kalabilir ya da herhangi bir sebebiniz olabilir. Koltuğa oturdunuz. Anahtarı kontağa taktınız. O da ne!
Göstergeler açılmadı. Açılsa bile pır pır edip duruyor. Ayrıca marş basmıyor ve farlar sönükleşiyor. Başınızı direksiyona boşuna vurmayın, % 99 akünüz bitmiştir.

Böyle zor bir durumla hepimiz karşılaşabiliriz. Bu yazımda akünün bitme sebepleri ve yapılacak işlemlerden bahsetmek istiyorum.

Akü:

Akü kelimesi Akümülatör'ün kısaltmasıdır. Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve gerektiğinde bunu yine elektrik enerjisine dönüştüren enerji kaynağıdır. Otomobillerde marş sistemini, ateşleme sistemini, ışıkları ve diğer doğru akım devrelerini çalıştırır. Akülerde standart olarak kurşundioksit içeren pozitif plakalar, saf kurşun içeren negatif plakalar, sülfirik asit (%39) ve saf su karışımı (%61) elektrolit bulunur.

Akü Neden Biter?

Akünün boşalma sebeplerini maddeler halinde sıralayabiliriz;

*Akünün kalitesi
*Akü kutup başlarında ve akünün üzerinde biriken toz ve kir.
*Hava şartları, aşırı soğuk ve aşırı sıcak havalar
*Aracın park halinde bekleme süresi
*Aracın uzun süre çalıştırılmaması
*Elektrik kullanan tüm devreler, saat, ses sistemi vb.
*Park halinde açık bırakılan farlar, radyo, iç aydınlatma vb.

Akünün uzun süre kullanılabilmesi için yukarıda bahsedilen maddelere dikkat edilmesi gerekir. Araç sabit konumdayken ses sistemi kullanılıyorsa 1-2 saatte bir araç 10-15 dakika çalıştırılmalıdır. Eğer araç 15 günden fazla süre kullanılmayacaksa akü bağlantısının kesilmesi iyi olur.


BİLGİ: Akülerin ortalama 4-6 yıl ömrü vardır.


Akü Takviyesi Nasıl Yapılır:

*Aküsü biten araçla başka bir araç arasında takviye kablosu yardımıyla bağlantı kurulur. Dolu bir akü ile de bu işlem yapılabilir.

*Aküler aynı gerilim (12 V) ve akım şiddetinde (55Ah, 60Ah, 72Ah, vb.) olmalıdır.

*İki araç da çalışır vaziyette olmamalı ve araçlar birbirine kesinlikle temas etmemelidir.

*Kablo yardımıyla boş akünün pozitif (+) kutbu dolu akününün pozitif (+) kutbuna; 
dolu akünün negatif (-) kutbu ise aküsü biten aracın motor bloğunda bir bölüme ya da kaportasına bağlanır. Takviye kablosunu kesinlikle boş akünün negatif kutbuna bağlamayın. Kıvılcım çıkarıp yangına sebep olabilir.





 *Olası kısa devrelerin önüne geçebilmek için iki kablonun açık uçlarının birbirine değmemesine çok özen gösterilmelidir. Herhangi bir olumsuz durumla karşılaşıldığında bağlantı derhal kesilmeli, yangın tüpleri hazır bekletilmelidir. 

*Aracı yüksek rölantide yaklaşık 5 dakika kadar çalıştırın bu süre zarfında akünüz şarj olmaya başlamış olacaktır.

*Aracınız ile diğer araç arasındaki kabloları, bağlantıları yaparken kullanılan sıranın tersi kullanılarak çıkartın. Yani ilk önce aracınızın kaportasına bağlı olan kabloyu sonra ise negatif kutup başındaki çıkarın. Sonra ise takviye aracın pozitif kutbu ile  aracınızın aküsünün pozitif kutbunda bulunan kabloyu çıkarın.

 *Aracınızı bu şekilde çalıştırmaya devam ettirip akünüzün şarj olmasını sağlamış olursunuz. 15-20 dakika araçla gezinti yapıp aküyü tamamen şarj edebilirsiniz.

*Bu işlemlere rağmen yine akünüz biterse yeni bir akü almanız gerekebilir.

*Halk arasında vurdurma olarak tabir edilen, manuel vitesli bir aracın itilerek hareket ettirilip 2. viteste ayağın debriyajdan birkaç kez aniden çekilmesi  araca zarar veren bir uygulamadır. Enjektöre, triger kayışına, katalitik konventöre veya subaplara zarar verme ihtimali olabilir.

*En uygun yöntem servis desteği veya usta desteği almaktır.


Hangi Durumlarda Akü Takviyesi Yapılmaz?

*Dijital göstergeli ve elektronik aksamlı yani beyinli araçlara akü takviyesi yapılmaması önerilmektedir.

*LPG'li araçlarda akü bitmişse sigorta sökülüp takviye yapılmalıdır. LPG beynini yakabilirsiniz.

*Otomatik şanzımanlı araçlara da akü takviyesi yapılmaması önerilmektedir.

COMMENTS

BLOGGER: 6
Loading...
Ad

Bilgisayar Oyunları,8,Bilim ve Teknoloji,20,Bitkiler Alemi,3,Biyografi,17,Bumerang,9,Can Simit,63,Coğrafya,4,Deneme Yazısı,1,Dikiş ve Nakış,10,Dil Öğrenimi,2,Edebiyat,21,ev,3,Fatih Karaali,3,Gezi & Travel,27,Hakan Sarıkaya,13,Hayvanlar Alemi,2,hobi | el işi | dekorasyon,4,Kara Kalem,16,Kitap İncelemesi,3,Magazin,2,Mehmet Çetin,35,Orçun Yiğit,8,Otomobil,23,örgü,5,pratik bilgiler,3,SAĞLIK,18,Sanat,1,Sinema,9,Şifalı Bitkiler,2,Şiir,1,Tarih,26,Tatlı Tarifleri,2,Yemek Tarıfleri,11,
ltr
item
Netten Yazar - Türkiye'nin En Hızlı Büyüyen BLOGU: Akü Takviyesi
Akü Takviyesi
http://3.bp.blogspot.com/-NFdewcAO1OM/VNCNKaMtiqI/AAAAAAAAAQY/UxCyBQj7eOA/s1600/aku-nasil-sarj-edilir_646x340.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-NFdewcAO1OM/VNCNKaMtiqI/AAAAAAAAAQY/UxCyBQj7eOA/s72-c/aku-nasil-sarj-edilir_646x340.jpg
Netten Yazar - Türkiye'nin En Hızlı Büyüyen BLOGU
http://nettenyazar.blogspot.com/2015/02/aku-takviyesi.html
http://nettenyazar.blogspot.com/
https://nettenyazar.blogspot.com/
https://nettenyazar.blogspot.com/2015/02/aku-takviyesi.html
true
7376820228945006475
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy